Followers

Sunday, June 9, 2013

Me & My Holiday


Salam..
Wow! Quite long not extend any writting in this blog.. Actually xde busy sangat ngn study pun cuma there nothing to share with other.. Btw Alhamdulillah ats nikmat yang Allah swt bagi sekarang ni.. Bersyukur sangat-sangat-sangat n me nomu nomu hanbokkae! Just another complicated thing to solve before going to another step.. Amin..


Last week.. A whole weekend terisi ngn holiday yg bermaksud byk pengeluaran duit telah berlaku.. But nevermind bukan selalu pun.. hehehe... On 29 May 2013, plan mengejut last-last cm sedar tak sedar pijak Langkawi Island.. Ha mik ko! Seb baik aku ni ala-ala mak jemah yang suka isi sgala mak nenek dlm handbag so ckp je plan nk p mana on the spot kre no hal.. Sampai jeti je kelam sebab kelupaan bha cuti sekolah.. Seriously ramai gila pelancong dan yang agk rasa cm nak sorok muka dalam beg bila orang lain sibuk punggah beg aku lenggang-lenggang kangkong je trun dari feri... Ha kau hado? 

Ktaorg berdua juz ade plus minus 5jam je utk jenjalan kat Langkawi memandangkan tiket last balik kuala pkul7. I do respect him much! coz within 5hour sempat la buat tour sat-sat.. Memandangkan panas teramat and nampk kulit ktaorg burn so ktaorg buat-buat gediks masuk Underwater World.. Boleh tahan gak harga tiket masuk.. So inilah hasil yang ktaorg pancing dalam water world tu.. Berbekalkan compact camera Sony sahaja.. Dalam banyak-banyak hidupan yang aku tengok dalam ni aku paling suka obor-obor.. SubhanaAllah cantik sangat-sangat dan cukup sempurna cipataanNya..





Nak jugak aku tempek gmbr muka mak jemah aku ni.. bajetsss paparazi yer youuu.. menyampah i, youu snap gmbr i shaking-shaking cenggitu.. Takde satu pun gmbr aku snap.. wa dh pencen pegang kamera dh 6 bulan.. yer me love yg snap.. konon la kn nk mik mood cm plancong.. rasa cm nk sepak laju2 pipi dia kiri kanan bg sedar sket.. Len kali nak p lagi nak bwak dslr plk.. Nk open speech sket.. Tq yer syg! *Tetibe malu tersipu..kahkahkah..

Then on 1st June 2013, welcome my best friends Along and Husna to Perlis.. Last ktaorg jumpa time aku buat plan mengejut ke Penang bulan February ari tu.. Lebih kurang 3 bulan jgk la tak jumpa aweks cun ni.. As a planning attend weding our beloved technician at Failure Analysis Lab, Ambience UniMAP.. terus terang aku cakap kalo takde Encik Bahari Man ni for sure final year project aku dulu huru hara and most importantly mesti aku takdapat nk test run lab utk Master  aku sekarang.. 


Ha mik ko aku print screen gmbr siap ngn komen lagi dr Facebook.. hahahaha...Lets me introduce dari kiri Along, Aku, Isteri Encik, Encik, Husna and Min.. Gojes kn..
Nak buat ucapan sket kt encik.. Ehem-ehem..
" Buat Encik Baie, sue doakan encik bahagia bersama isteri tersayang dunia dan akhirat.. walaupun Encik dah tak kn tggu lab sampai malam yang bermaksud saya terpkasa pegi lab awal2 pagi takpela sy redha.. hahahahaa" 

Lama jugak ktaorg bertandan umah Encik.. Seriously lauk kenduri sedap bangat! sambal belacan mmg perghhhh... siap makcik bagi aiskrim durian lg.. kenduri kt kampung mmg terbaik.. 


Lepas drp tu ktaorg singgah Kampus UniMAP sat kemudian ke Padang Besar.. Boleh say bye-bye je la kt Padang Besar kalo dh petang jejak kaki.. Memang gerenti tak akn ade parking punyer tambah-tambah cuti sekolah.. Then tukar plan nk p makan harum manis kt Sg.Batu Pahat.. Tu pun tutup..Keciwa mmber2 I ni youuuu.. Last plan lepak kuala tapi before tu cadangan utk makan Laksa Kak Sue kt kuala diterima baik smua.. hahaha.. Aku yang stay kt Perlis ni pun dh lama tak mkn laksa kuala ni.. Before ktaorg gerak balik umah Min, ktaorg duk melepak kt pntai kuala.. Aktiviti wajib kalo mai kuala.. 



Sekian dulu utk ari itu.. Sebelah malam ktaorg melepak sambil gosip-gosip and yg plg best finally dpt sembang-sembang pasal korea.. I like it! dh lama takde geng sembang psl korea ni.. The next day, Husna decide nak p Padang Besar jugak.. Breakfast kt Stesen KTM Arau kedarah nasi dagang dulu before ke Padang Besar.. Aku takde nk shopping sgt coz dh slalu jgk la dtg Padang Besar ni.. Tapi syok duk teman dorg shopping.. Next ktaorg move to Gua Kelam.. 





Last but not least back to Kangar.. Husna and Along kepingin bangat mau makan muntajj kt kedai mamak Abd Halim. Muntajj ni harga di RM5.50.. besar dia boleh tahan la.. berbaloi-baloi kenyang sampai malam.. hahahaa...Then ktaorg p karoke kt I-Box.. tempat legend ktaorg tu time-time study dulu..  menggila bersama oni ngn cik ros jgk.. Cik Ros! Husna kn dia karok lagu cek molek lagi.. hahahaha...


Sebelum maghrib Along dan Husna dah gerak balik Penang.. sob-sob-sob! Korg mmg terbaik.. Kejap je rasa 2 hari.. Persahabatan 4 tahun in sha Allah kekal sampai bila-bila.. Tak mudah nak cari sahabat yang sehati sejiwa ngn kita.. Apa yang kita nak buat dia pun ikut sama buat.. Takde rasa segan nak bercakap, nak bergurau tapi masih lagi ada rasa hormat antara satu sama lain.. In Sha Allah akn aku jaga persahabatan ni.. Kalo ade cik ros n oniey maybe akan lagi best! Thankz God coz ade Min peneman dan sponsored pnginapan ktaorg...
Sekian dahulu ceritera aku.. 




#Malas aku nak cite panjang-panjang kalo nk tau in details boleh watsapp, or pm facebook je.. Oh! We chat pu boleyhhh...hahahaa