Followers

Saturday, April 20, 2013

Aku dan DIA

SubhanaALLAH..
Sangat terbeban rasa diri ni..4bulan aku boleh dikatakan berjaya harung hidup sebagai seorang student tahun ke-5 di bumi Perlis ni..Terkadang ada rasa sesal, terkadang aku rasa yakin.."Tuhan bimbingla aku, Tuhan berikanlah aku kekuatan, Tuhan berikanla aku petunjuk"..Hari-hari aku mintak macam-macam kt DIA..aku syukur dengan aturan DIA..DIA bagi aku rasa kehilangan kemudian DIA anugerah kan aku yang lain..DIA bagi aku susah untuk aku usaha jadi senang..DIA bagi aku rasa kepahitan hidup untuk rasa kemanisan di sebalik usaha dan tawakal..Dugaan demi dugaan DIA bagi jadikan aku setegar-tegar manusia..Dugaan kali ni agak berat untuk aku pikul seorang diri..Tapi andai diluah makan diri aku sendiri rasanya teramat sakit..Kecik jugak hati ni..Aku kadang-kadang perlu jugak sokongan..Bukan kata main-main..Aku dah 24tahun bukan 14tahun yang fikir belajar,berjaya semata-mata..Aku terlalu banyak jaga hati orang sampai kadang-kadang rasa takut nk meluah apa yang hati aku nak..Ya Allah Ya Rab..DIA tahu..DIA nampak dan DIA lagi mengetahui segala tersirat tersurat di hati aku..Mungkin sekarang segala apa yang aku ingin luahkan lagi baik diluahkan dalam doa-doa..Meluah pada manusia tak kira apa pangkat dia, hubungan dia ngn kita, dia masih lagi manusia yang lahiriah di kurniakan sifat cemburu..Bimbingla hati ini Ya Allah..Amin Ya Rab..