Followers

Tuesday, June 19, 2012

For those I care...

Salam..
Today forecast 'Happy or Sad'..
After 4years as an engineering student today officially I've done a responsibilities as a degree student.Last paper work out well..Hope so..I didnt know how to react..should I'm happy or shouldn't.Takde sebab utk aku happy sebab aku tak pasti perjalanan,destinasi dan masa depan aku lepas ni..Merancang tak semudah menghadapi dan menjalani..Rezeki dan ketentuan aturan Tuhan..Aku hanya mampu usaha dan tawakal..Take a deep breath..Tak mudah utk mengakhirkan sesuatu dan memulakan sesuatu yang baru..Life never remain the same when you start to step up..

4 tahun uni life bagi aku berjuta-juta kenangan yang tak kn aku dapat ulang dalam sejarah hidup aku..Study life, friendship, student life there will be a great memory to remember and I'm gonna miss every single moment...Alhamdulillah Tuhan bagi aku nikmat untk merasa kejayaan kegagalan kegembiraan dan kesedihan selama 4 tahun..Banyak aku belajar erti persahabatan..Its not a simple word 'Friendship Forever'..Teman susah teman senang teman berkongsi teman suka teman duka. Kt sini jugak aku nampak rkn seperjuangan tewas sorg demi sorg..Dari situ aku memahami makna sebenar ikatan persahabatan dan dari situ jgk aku dpt rasa satu persaan yang sama dikongsi dengan teman-teman lain.

Kat sini jugak aku dapat group wonder girl a.k.a bff aku sepanjang 3-4tahun...Bermula trio pada tahun pertama kemudian Tuhan temukan aku lagi dengan  2 lagi insan yang bolehla melengkapkan sebuah kereta nk pegi memane...Dorg ni la pelengkap hari-hari aku..mencari teman yang berkongsi minat berkongsi 1kepala yang sama tak mudah..dorg ni jgk la awek-awek cun yang duk dating ngn aku..yang buat aku tak pernah kelu bercakap tak pernah buat aku tak jadi diri aku yang sebenar...walau masih banyak yang dirancang belum tercapai namun aku hargai setiap masa yang telah diluangkan bersama walaupun setiap dari kita ada komitmen masing-masing...inila cinta-cinta hati aku yg banyak mengisi koleksi gambar-gambar aku...

Dan kat sini jugak aku kenal insan yang banyak sgt-sgt-sgt memberi kesan dlm hidup aku..multifunction person and maybe could be called as a superman...tu la satunya 'tempat' 24 jam yang aku boleh buat aduan yg penuh ngn emo2 tanpa dbls blk ngn caci maki, yg jgk mmberi khidmat kaunseling yg xde office hour.. Pemberi semangat untuk aku lakukan sesuatu diluar kemampuan aku..Insan yang menghulur tangan tanpa pernah mengeluh walau sekalipun..Insan yang tak pernah lekang memberi nasihat..Insan yang tak akan duduk diam setiap kali aku jatuh...Insan yang paling banyak memikul amanah keluarga aku...Terlalu banyak yang dikongsi sehingga sarat hati untuk melangkah pergi..Untuk terus bersama tu adalah mustahil.. emmm... Kita tak banyak kenangan yang boleh diprintkan diframe kan atau di-cd kan atau bt custom album mcm yg lain-lain tapi kta ada folder-folder assignment, thesis, report yg org len xde..Sgtla lain dr yg lain..

Masa dh makin singkat untuk aku terus melakar cerita di sini..Walaupn zaman teknologi tapi keadaan dan masa canggih mana teknologi tak dapat memberikan perasaan, ikatan yang sama...Berat kaki untuk melangkah keluar dr gerbang Kolej Kediaman UniMAP Kampung Wai seberat kaki melangkah masuk dulu...Setiap permulaan pasti ada pengakhiran..Setiap pertemuan pasti dihujungnya adalah perpisahan...Doa aku semoga di setiap perpisahan ni Tuhan temukan kembali Photonian dalam keadaan yang lebih baik..Terima kasih untuk semua yang hadir dalam hidup Sue selama 4 tahun ni...Terima kasih banyak-banyak..Doa kan semoga doa aku termakbul..InsyaAllah jumpa lagi time konvo..




#Tewas aku dengan perasaan sendiri..sedih sedih dan terus sedih..sobs!
Suriati Suhaimi
KKC40A Kolej Kediaman UniMAP Kampung Wai, Perlis
6.41pm.

1 comment:

ros said...

salam..thanks awak sebab sudi follow blog sy..tapi atas sebab yang tak dapat di elakkan, sy terpaksa menukar link blog saya..
mohon maaf atas kesulitan..

http://www.rosnajihahahmad.blogspot.com.

keep in touch sahabat blogger..