Followers

Tuesday, October 29, 2013

I Deserve!

Salam..
Alhamdulillah walaupun busy tetapi bertambah happy dengan perjalanan hidup ni.. Terkadang rasa susah tapi bila difikir balik takde benda yang mudah dalam dunia ni.. Seminggu lepas boleh dikatakan trial week la untuk aku.. Buat banyak benda dalam satu masa bukan benda yang mudah.. Alhamdulillah lepas dh dpt encouragement dr family dan jugak my dear love, so selamat dh di'release' online shop yang dh lama aku idam.. Masih baru beberapa hari aku release and banyak lagi nak kena belajar ttg cara nk business ni lebih-lebih lagi melibatkan modal yang besar.. Dalam masa yang sama kekangan masa..



Alhamdulillah jugak aku dapat run business cake.. Profit tak la besar tapi kena de keazaman yang besar sebab yang ni directly dengan customer and also kena makesure aku yang sememangnya hantu kek ni tak makan kek sampai tak berbalik modal yang keluar.. hahahaha.. nafsu kt kek ni teramatla pyh nk kawal.. Dah dapat rasa pulangan pertama daripada business kek ni.. Walaupun tak banyak tapi rasa happy sangat-sangat sebab hasil daripada usaha sendiri.. Kek ni sedp! Serious tak tipu.. Berbaloi dengan harga.


Regardless drp semua part time job ni, fokus aku masih pada satu iaitu STUDY.. penat jugak rupanya study dalam masa sama nk cari side income ni.. bila fokus kt business sampai tak tengok buku langsung.. kalo dh start study of course business kna letak tepi.. Penat! Bak kata my dear love and family takpe cuba dulu.. Kalo tak cuba mana nak tau.. Ada rezeki ada la, kalo takde cuba lagi.. Time management, planner and list to do always kena update time by time.. In sha ALLAH fokus pasa study dulu.. 1years left and need to work hard.. Ya coz apa yang aku atur sekarang mempengaruhi jugak student yang aku assist.. If aku lost, so dia pun lost sama.. Progress dia bergantung pada aku.. Progress aku bergantung pada aku.. Dah hampir setahun ni macam-macam dah aku lalui dan semakin lama aku semakin clear dengan apa yang aku buat.. No doubt! So Suriati just study hard and move to the next step! Amin.. 




No comments: