Followers

Thursday, September 29, 2011

Kalo Bukan Kau Cenggitu So Aku La Tu!

assalamualaikum...

hidup mana pernah cukup dgn apa yg kita ade kn?
dulu time skolah nngis2 mtak nk fon..dptla nokia 3315 yg dh 2-3 kturunan sblum 2 dh pkai..xpe jnji leh miscol mmber2 mlm2...tgk dak kls sblh dh pkai fon de cmera balik duk sbuk mrenget nk yg cm dia 2 jgk.tp kali ni bersyarat skor PMR...bljr sparuh idup dptla 7A n gnjrnnye endset nokia 6600...kire time tu cnggih la kn sbb leh mik gmbr wlaupun camera 1.2mp je..leh la bt dgr mp3 wlaupun mmc stkt 128MB je..agk bgga la coz dh mju stpk compare ngn org len yg pkai ringtone polyphonic je..

hidup akan terus mengejar keinginan selagi termampu?
msuk matrik duk sbuk col parents nun jauh d kmpung ckp xleh nk bt assgment sbb xde lptop...balik cuti sem trus dpt lptop..bleh la kn dpt acer yg ram 512mb..mmg bleh blah sgt la..berbaloi2..bt assignment 2mggu je yg len tu bt lyn korea siang mlm,bt main game smpai sbuh..

hidup mmg tak boleh kurang walau sedikit?
ble dh bljr level up sket mula mgeluh ngn lptop duk hang je keje...slow cm siput la katekan..ram xckup la...virus msuk kiri kanan dpn blkg smpai dh beranak2 dh si trojan dlm lptop tu kn..yg lme 2 berat la cm gls batu bata je..ssh nk bt nek bas g library..."nk yg baru brape harga?" "xpela nk bljr kn...bli la len"..yg lama bleh smpn bt knngn...

hidup akan cuba memenuhi kehendak diri?
"walawahhhh!! cntinye gmbr dia tu....mik pkai DSLR ek"..tilik pnye tilik cntik gk gmbr DSLR bt jd profile pic FB..msuk blog bru best nk story pjg2.sehinggit sari msuk tbung,korek tbung sne,korek tbung sini nk bg ckup nk bli DSLR...sggup xmkn..biar tulang je jnji dpt DSLR..bila dh dpt, "jom cik senah photoshoot kt kuala"...habih bnda nk tgkp..brung yg duk terbang pn sbuk duk kjr...bendang,sungai,laut,parit,longkang sggup harung jnji I puas!


hidup msti kne bgga?
balik dr mne2 kne update cpt2 kt FB..kne tweet2 cpt2..post status kt FB tkut org xtau 6t aku g mne...mkn kt hotel kottt ng bf..anniversary yg ke 7ari..dpt bruang ktub size triple L wrne pink..xkn nk bt diam je kn...kne la gtau org..td snap gmbr byk2 xkn nk smpn dlm lptop bt jd harta pusaka plk..kne upload cpt2 100 kpg bg org comment..xcomment pn LIKE je pn bolehhh...sy suka!!


aish!! tula zaman skang kn...

entry yg sejujurnya datang dari pglmn n diri aku sendiri..
tnye la balik diri sendiri dari mana keinginan,kehendak ditunaikan? 
jawapan aku adlh drp ma ngn abh aku..
sebagaimana kita mudah ganti barang2 kita yg lama kpd yg baru samala jgk kita ganti orang2 yg hadir dlm hidup kita...
setiap bnda yg kita dapat dr keinginan kita adalah 1lgkh untuk kita begin our new life..
tp harus kita ingt ape sgt nilai "NEW LIFE" tu tanpa "OLD LIFE"
bersyukur la dgn apa yg kita telah ada, yg baru kita ada n yg akan kita ada..
tiada guna untuk menunjuk2 apa yg bukan hak milik kita sepenuhnya...
semua pinjaman Alllah SWT yg boleh diambil balik bila2 masa...
"my life is my secret about my secret to keep"




p/s: Nokia 3315 n 6600 tu still lg aku smpn..elok lg duk dlm kotak cm bru beli..hehehehehehe...
apa yg aku ada dlu akn aku jga sbb itu adlh salah satu nilai kasih syg yg aku ada..
insyAllah...



2 comments:

Anonymous said...

jujur itu saya suke:)

Suriati Suhaimi said...

@Sya
Sebaik2 mnusia adlh mnusia yg jujur..=D