Followers

Saturday, March 26, 2011

26 March 2011 : Nightmare Syndrome

Salam...
Pernah tak anda tak dapat nk lelap mata tidur?
Kalo tak pernah,jangan nk menyibuk,jangan duk sibuk nk gelak-gelak..p duk diam-diam..


5 Nightmare Syndrome

Syndrome 1
Bila bangun terasa berpeluh-peluh seperti baru balik jog,gym atau poco-poco...Kalo dikaji secara serius ataupun dirujuk kepada penghulu kampung anda, mungkin keadaan ini agak baik untuk kesihatan fizikal kerana anda tidak perlu beriadah lagi...

Syndrome 2
Ada saje keluhan,jeritan,atau pun percakapan yang keluar dari mulut anda. Kalo tak pasti sila bertanyakan pada roomate anda...Kalo roomate anda buat derrkkk or jenis tidur mati pandai-pandai la record sendiri sebelum anda tidur...

Syndrome 3
Bila bangun segala bantal,selimut atau dengan cadar-cadar anda sekali berada di bawah katil..ataupun jika keadaan terlampau serius mungkin barang-barang tersebut jatuh pada jarak yang agak jauh..So untuk pastikan keadaan terkawal,sebaiknya anda mengambil inisiatif tidur di lantai sahaja...

Syndrome 4
Tidur adalah keadaan di mana kita seakan dimatikan. Keadaan ini bermakna segala tingkah laku telah diambil oleh roh untuk memainkan peranan. Jika anda bangkit dengan kejutan terkencing,jangan bimbang..itu perkara normal..Normal bagi kanak-kanak je la yer..Positif kan fikiran anda mungkin mimpi yang anda alami adalah terlampau takut atau sbgnya..Tapi ade ke terlampau gembira boleh terkencing? Itu yang kita tak tau yer...

Syndrome 5
Mimpi adalah mainan syaitan..Ye ker? Tapi keadaan mental dan fizikal sebelum tidur juga mempengaruhi...Bukan salah setan yang duk main jugak la kan...Jika apa yang anda lalui sepanjang tempoh anda tidur terlalu sukar,tidak mustahil untuk anda dijumpai berada di tempat lain sejurus anda bangkit...Mungkin berada di luar rumah,di toilet mahupun di hentian bas..erkk..Tidak mustahil okey!


Tidur adalah masa untuk otak dan badan kita rehat..Jika tidur tidak sempurna,keadaaan badan akan memberi reflect kepada mood dan tindakan kita...
Conclusion,
Enough for 5 nights having nightmare...
Sue nk tidur malam!!! please..please...




2 comments:

Sasa Al-Sharif said...

ekceli nak kirim salam dgn teman kat sebelah tu. ada blog tak? hehe

Suriati Suhaimi said...

sasa

wah2...bleh saje..
6t sue kim slm kt dia...
xde kot...