Followers

Thursday, May 8, 2014

Life Progress Update


Salam,
Long time no see.. Hari ni half day kat lab, so balik umah guling punya guling terasa nk tulis blog.. Alhamdulillah mengikut perancangan, aku dah settle keje-keje lab sama dengan student FYP aku. Progress in research so far so good, at least aku dah achieve and collect semua data yang aku nak and still follow gantt chart lagi.. Tapi, supervisor still tak bagi aku green light untuk aku proceed writing thesis and skang masa untuk analyze data yang aku ade. Sebenarnya material untuk research aku dah hampir habis, so aku sangat-sangat berharap tak akan ade repeating experiments lagi. Letih woi!

Hjung April and May, agak tough bagi aku, sebab waktu ni aku pulun kt lab, 9pagi-6.30 petang direct. Terkejar-kejar masa tiap2 hari. Dalam sibuk-sibuk tu aku terpkasa follow workshop di Penang, selama 2 hari and sari awal aku dah gerak p dr Perlis. 3 days di Penang, time tu la masa untunk release tension wlaupun jadual workshop full 8 pagi-5 petang and hakikat sebenarnya menambahkan lagi tension aku ade la.. Macam-macam jadi tapi sebenarnya naluri hati aku ni dh expect awal dh. Emmm.. takpela. Memandangkan macam-macam yang jadi tu la aku terpkasa tarik diri untuk 2nd workshop. Meletakkan diri dalam masalah tu bukan cara aku. Better avoid drp banana fruit two times kn?

Lebih kurang 2minggu aku balik dr Penang, family aku selamat tiba di Perlis untuk holiday ke Langkawi. Tapi sayangnya aku tak dapat nak follow dorg. Jumaat pagi aku terpaksa berada di lab lagi. Pagi tu sempat ke Jeti Kuala Perlis, tu pun tak dapat nak tunggu sampai dorg naik feri pukul10 memandangkan aku dan incik syg terpaksa masuk keje.. Sempat untuk breakfast je sekali.. Hujung minggu aku hanya mampu diisi dengan keja-keja umah yang berlonggok tu. Sempat jugak curi-curi masa p cari harum manis untuk family bawak balik Terengganu. Ahad pagi ditemani incik syg, mak and kak aku p jeti untuk hantar family aku pulang ke Terengganu. 

Cuti Hari Pekerja. Di saat orang lain cuti goyang kaki, gelak setan tengok movie, aku duk depan laptop siap-siap report untuk present kat supervisor esoknya.. Nampak tak betapa syok tahap dewa dewi hidup aku. Incik syg dah selamat hantar family dia ke Penang and memandangkan esok nya masih lagi keje so terpaksa la bliau balik ke Perlis semula.. Hahahaha.. Padan muka kena tinggal! Jumaat malam tu aku nekad takmo tengok dah keja-keja aku. Nak relax puas-puas! "Cek tiket, sok kita p Penang!" Perghhh..baik punya arahan big boss. Tiket bas je pun, arah nya macam suh beli tiket flight.. hahahhaaa.. Keta dah tinggal di Penang, so caranya naik la kenderan awam yer kawan-kawan. Awal we ols bangun kes nak kejar bas paling awal coz nak sampai Penang awal. Ade orang tu kan dah berpuluh tahun tak naik bas cenggitu.. Tapi yang ting tong bila sampai Penang, aku la orangnya.. hahahaha.. Breti nya di Butterworth, sebab dr Butterworth lagi mudah naik feri terus ke Georgetown memandangkan family stay di Royal Hotel. Sampai di hotel terus mak hidang makan.. hehehe.. Untungla... duk sat, layan budak-budak mandi kolam.. Petang lepas, abang and kak ibah balik, ktaorg kuar shopping.. swept kad sampai tak hengat dunia ko Suriati! Malam p pekena pasemboqq, de orang tu mengidam laksa penang..Ahad pagi bagun basuh2 muka, hidang breakfast yg ank manakan beli, tapi de orang tu tak kenyang lagi, nak melantak breakfast hotel jugak n yang jadi mangsanya aku la kne follow dengan tak mandi nya.. hahahha.. Lepas breakfast terus ikut budak-budak mandi kolam. lepas asar dah berangkat balik Perlis. 

Hidup aku sekarang berada di Perlis.. Siang malam berbumbung langit Perlis, berpijak di bumi Perlis, bersama family Perlis. Bohong la aku cakap kalo aku dah boleh adapt dengan segala benda kt Perlis. Aku tetap rindu Terengganu, tetap rindu family Terengganu. Namun, kena belajar memahami semua yang berlaku ada hikmah tersendiri. Bila tuhan bagi kesedihan, in sha Allah kemudia dia akan susuli dengan kegembiraan pulak. Setiap kesusahan yang Dia bagi, in sha Allah pulangannya adalah kesenangan. Aku bersyukur dengan apa yang aku punya sekarang. Wlaupun tak sesenang, tak semewah, tak sebahagia orang lain. 










No comments: